Yrityksen brändäyksessä omalla logolla varustetut vaatteet ovat tehokas keino lisätä tunnettavuutta. Ne voivat toimia sekä työvaatteina että mainoslahjoina, sisältäen usein yrityksen nimen, logon ja muita brändin elementtejä. Käytettynä erityisesti messuilla ja tapahtumissa, ne auttavat henkilökuntaa erottumaan ja edustamaan yritystä. Logopainetut vaatteet ovat täysin käyttötavaraa, mutta samalla toimivat markkinointiin.
Brändättyjä vaatteita, kuten t-paitoja, huppareita, takkeja ja lippalakkeja, voidaan räätälöidä yrityksen logolla. Laadun, painatustekniikan ja käyttötarkoituksen huomioon ottaminen on tärkeää, jotta vaatteet kestävät käyttöä ja pesua säilyttäen logon laadun.
Yritysvaatteiden ja logon valintaprosessi
Yritysvaatteita valittaessa on tärkeää miettiä vaatteen tyyppiä ja käyttötarkoitusta. Ulkotyöhön suunnatut vaatteet vaativat kestävyyttä ja säänkestävyyttä, kun taas sisätiloissa tai messuilla käytettävät vaatteet voivat keskittyä mukavuuteen ja tyylikkyyteen.
Logon suunnittelussa ja sijoittelussa tulee huomioida sen näkyvyys ja yhteensopivuus vaatteen tyylin kanssa. Painatusmenetelmän valinta riippuu logon tyypistä ja vaatteen materiaalista, yleisimpiä ollessa silkkipaino, brodeeraus ja lämpösiirto.
Brändi-ilmeen luominen logon avulla
Yrityksen logo on merkittävä osa sen brändi-identiteettiä, ja sen suunnittelussa tulee kiinnittää erityistä huomiota. Logon tulee olla sopiva eri käyttötarkoituksiin, kuten vaatteisiin, verkkosivuille ja käyntikortteihin. Vaatteisiin tarkoitettu logo tulisi olla selkeä ja yksinkertainen, mutta samalla erottuva.
Värien ja fonttien valinnassa on tärkeää varmistaa, että ne sopivat yhteen yrityksen muiden värien kanssa ja että fontti on selkeästi luettavissa. Logon suunnittelussa tulee ottaa huomioon myös kohderyhmä ja toimiala.
Painatustekniikoiden valinta yritysvaatteisiin
Yritysvaatteiden valmistuksessa käytettävät painatus- ja brodeeraustekniikat ovat keskeisiä laadukkaan lopputuloksen kannalta. Tekniikan valinta riippuu toivotusta lopputuloksesta ja vaatteen materiaalista. Silkkipainatus soveltuu hyvin suurille tilauksille, kun taas digitaalinen painatus on ihanteellinen pienemmille tilauksille ja monivärisille malleille.
Brodeeraus antaa vaatteelle tyylikkään ja kestävän ulkoasun. Se sopii erityisesti pikeepaitoihin, takkeihin ja lippalakkeihin. Brodeerauksen hinta määräytyy pistemäärän mukaan, joten monimutkaisemmat logot saattavat olla kalliimpia.
Suosituimmat
yritysvaatteet logolla
- T-paidat: Monipuolisia ja edullisia, sopivat laajalle kohderyhmälle.
- Hupparit: Mukavuutta ja rennompaa tyyliä tarjoavat vaihtoehdot.
- Pikeepaidat: Ammattimaisuutta ja edustavuutta, ihanteellisia asiakaspalveluun.
- Softshell-takit: Kestävyyttä ja säänkestävyyttä ulkotöihin.
- Lippikset ja hatut: Parantavat näkyvyyttä ulkoilma-aktiviteeteissa.
- Kauluspaidat: Viralliset ja tyylikkäät, sopivat toimistoympäristöön.
- Kangaskassit: Käytännöllisiä ja ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja.
- Esiliinat: Erinomaisia vaihtoehtoja ravintola- ja kauppa-aloille.
Mainosteippaamo Omalogo toimittaa vaatteet, ja painattaa niihin halutulle paikalle logon, tekstin, kuvan – ota yhteyttä www.omalogo.fi ja saat tarjouksen mukana varmasti kilpailukykyisen paikallisen toimittajan tarjouksen.
0 kommenttia artikkeliin ”Brändättyjen yritysvaatteiden merkitys: mainosteippaamo Omalogo”