#Lohjaguru

admin

Tuo hashtag #lohjaguru lähti liikkeelle puolittain vitsistä, kaverin heitosta, josta jalostui sitten #lohjaguru. Se kuvastaa asennoitumistani sekä työhöni, että paikallisuuteen. Vaikka olen ikäni aikana kiertänyt eri maita ja työskennellyt paljon eri puolilla – on se paikallisuus ollut aina omassa työssä tärkeätä. Siksi en kai ole koskaan enempiä käyttänyt sitä omaa ulkomaankaupan koulutustani.

#lohjaguru on hastag jota käytän lähinnä Instagramissa ja joskun harvoin jonkun Facebook päivityksen yhteydessä. En ole sitä tarkemmin suunnitellut enkä markkinointisuunnitelmaa tehnyt, kunhan olen käyttänyt. Se kuvaa sitä paikallista yhteistyöyritysten verkostoa, jonka olen työlläni saanut kudottua viimeisten 17 vuoden aikana – verkostossa on paljon yrityksiä ja yrittäjiä, jotka tiedät esimerkiksi tekemieni artikkeleiden kautta tai tapaamalla jossain tapahtumassa tai seminaarissa, mutta osa luonnollisesti on myös omia asiakkaitani ja osa yrityksiä, joille minä olen ollut asiakas. Kaikki eivät siis ole kovinkaan aktiivisesti kanssani tekemisissä, mutta tiedossa kuitenkin.

Markkinointityössä on tärkeätä tietää osaajia, sillä kaikkiea ei voi tehdä itse eikä yksin. ER-tuki tai Kettumarkkinointi tekevät suunnitelmia, sisältöä, sparraavat yrittäjiä – mutta usein saamme hakea muualta sen varsinaisen tekijän, esimerkiksi ääni-, valo-tai videotuotantoon.

Verkostossa on voimaa.