Se, että tuottaa omat kotisivut mahdollisimman hyvin ja sisällön siellä käyville kiinnostavaksi on luonnollisesti liiketoiminnan perusta. Siksi mekin tällä omalla sivustollamme pyrimme tasaisesti kertomaan niistä mahdollisuuksista, joita tuotamme yrityksille ja yrittäjille nimenomaan markkinoinnin palveluiden suhteen – olemmehan kuitenkin tehneet näitä hommia jo vuosikymmeniä. Onneksi meillä on sekä vanhempaa osaajaa, että nuorempaa digiosaajaa tiimissä, joka mahdollistaa se, että olemme yhä kohtuullisen hyvin tietoisia siitä, mitä netissä voi tehdä markkinoinnin suhteen – ja varsinkin, jos omat potentiaaliset asiakkaat ovat laajemmaltakin alueelta, eikä vain siitä naapurustosta. Jos siis sinulla on tuote tai palvelu, jota voi tilata ympäri Suomea, tai miksei kauempaakin, on sisältömarkkinoinnin ns. offpage markkinointi myös varteenotettava muoto. Se tarkoittaa ennenkaikkea sitä, että saat sopivia linkkejä muualle – jotka siis linkkaavat sitten sinun sivuillesi. Miten se on tehtävissä?
Edullinen tapa sisältömarkkinointiin
Jos sinulla on hyvä yritysverkosto, voit pyytää asiakkaitasi ja kumppaneitasi lisäämään oman linkkisi heidän sivuilleen. Siellä voi olla kumppanisivusto, referenssisivusto tai vaikkapa ajankohtaista-palsta yms, jossa sinä, tuotteesi, palvelusi ja linkkisi voivat tulla esille. Tämä tapa on edullisin, koska se ei todennäköisesti maksa mitään muuta, kuin sen vaivan, että kysyt onnistuuko? Toisaalta sinun pitää miettiä ennen kysymystäni myös, miten haluatt tulla esille sivustolla. Esimerkiksi meillä se ”pätkä” voisi olla tällaineen:
Markkinoinnin ja mainonnan palvelut me tilaamme ER-tuelta, luotamme asiantuntemukseen ja joustavaan palveluun, joka on auttanut meitä saavuttamaan entistä paremman kontaktipinnan potentiaalisiin asiakkaisiin.
Paikkoja omilla sivustoillamme
Meillä on tarjota omille asiakkaillemme tällaisiä esille tulemisia omalla harkitulla linkillä esimerkiksi energiansäästön parissa sivustolla, jonka olemme juuri avanneet ja rakentaneet. Sivusto käsittelee niin aurinkoenergiaa, energia säästämistä kuin energiaremontteja.
Toisaalta meillä on myös sivusto, joka esittelee netti-ja puhelinliittymiä ja tarjoaa mahdollisuuden niiden vertailuun. Vertailussa ovat niin DNA liittymät, MOI Liittymät sekä Telian liittymät yhdellä sivustolla. Tämä sivusto olisi hyvä sellaiselle yritykselle, joka tuottaa palveluita tällä alalla, tai joka myy tuotteita kotitalouksille.
Koska ER-tuki on käytännössä koko historiansa ja ennen sitäkin tehnyt sisältöä, tarkoittaa se sitä, että näin 2022 meillä on paljon erilaisia sisältösivustoja aina liikenteestä ja tekniikasta raha-asioihin ja taloudenhoitoon. Edullinen laina ja lainaa heti palvelut ovat vertailussa nettilaina-sivustollamme, jossa muutenkin artikkelien puolella on taloudesta luettavaa. Nettilaina-sivustolla onkin helppokäyttöinen lainavertailu useamman lainanantajan välillä saatavilla ilman rekisteröintiä.
Mietinnän kautta oikeat tavat
Se, että yritys saa oman linkkinsä jonnekin listalle ei vielä ole tarpeeksi. Yrityksen linkin pitäisi oikeasti myös kertoa jotenkin siitä, miksi sitä linkkiä kannattaisi klikata- mitä yritys oikeasti tarjoaa. Ja jos asiaa miettii ja analysoi vielä askeleen pidemmälle, pitäisi analysoida, mitä ihmiset oikeastaan hakevat – me voimme tehdä tämän palveluna, ja näyttää, mitä ihmiset hakevat oman liiketoimintanne parista, ja miten me voisimme auttaa teitä tulemaan siinä paremmin esille.
On paljon mitä yritys voi tehdä itse, mutta sitten on vielä paljon enemmän, mitä me voimme tehdä yrityksen puolesta. Esimerkiksi yritys, joka haluaa omalta osaltaan tulla esille kestävä kehitys-teeman ympärillä, voi löytää palveluidemme kautta uuden tavan tulla esille. Toisaalta taas jos oman yrityksen ala on hyvinvointi ja vaikkapa ruokavalio, niin meiltä voi löytyä myös siihen näkyvyyteen tukea, aivan samalla tavalla kuin vuokra-asunnot tulevat esille toisaalla sivustoillamme – meillä on paljon mahdollisuuksia tarjolla.
Jos oman näkyvyyden lisääminen analysoidun palvelun kautta kiinnostaa, laita viestiä, ja katsotaan mitä voimme teille tarjota.