Vältä yksi sudenkuoppa kun tilaat Google konsultointia

admin

Valitettavasti minulle kävi niin että en pystynyt toteuttamaan asiakkaan tilausta. Näin voi välillä käydä, mutta tällä kertaa lähdin analysoimaan, mikä meni pieleen ja ajattelin tehdä tapauksesta pienen vinkin kaikille sellaisille yrittäjille, jotka ovat harkinneet Google Ads mainontaa.

1 Mieti mikä on tavoitteesi

Ensimmäiseksi sinun tilaajana kannattaa miettiä selkeäksi se, mitä aiot saada mainonnan kautta. Haluatko kävijöitä nettisivullesi, kauppaasi, liiketilaasi vai tilauksia nettikaupastasi

2 Hoida perusasiat kuntoon

Perusasioilla tarkoitan, että kotisivusi tulee tukea tavoitetta mahdollisimman hyvin, ennen kuin aloitat varsinainen Google mainonnan. Jos kotisivusi eivät ole kunnossa, tule maksamaan ylihintaan mainosten näkymisestä, mutta jos kotisivusi ovat kunnossa ja valmiina Google optimoituna, huomioi Google tämän myös omassa toiminnassaan

3 Älä kiirehdi

Vaikka sinulla olisi kuinka kiire, viikko tai parikin tai jopa kuukausi tai kaksi eivät vielä kaada firmaasi, mutta voivat antaa sinulle ja toimittajalle aikaa oikeasti päättää, mitä ollaan tekemässä ja mitkä ovat tavoitteet, sekä varmistaa että perusasiat ovat kunnossa ennen kuin aletaan luoda mainoksia

4 Huomioi että työ on jatkuvaa

Sitten kun saat ne Google Ads mainokset pyörimään, niitä pitää myös seurata ja varsinkin jos halutaan saada tulosta aikaiseksi, niin mainoksia pitää muuttaa ja testata eri variaatioita. Koskaan kukaan ei voi tiedä, mikä mainos puree ja mikä ei, ennen kuin niitä on kokeiltu tosielämässä

Älä odota ihmeitä, Googlessa on muitakin, jotka haluavat saada asiakkaita tulemaan ostoksille. Käytä siis aikaa varsinkin miettimiseen ja suunnitteluun, niin varsinainen tekeminen on huomattavasti helpompi aloittaa ja sekä sinä että mainonnan toteuttaja tietävät mitä ollaan tekemässä. Jos sitten teet kaiken itse, varaa tarpeeksi aikaa, älä hätäile.